Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor behandler Carbucks mine personoplysninger?
Det gør vi for, at vi blandt andet kan udføre skadetjek, give tilbud på reparation, udføre reparation og markedsføre produkter og services overfor dig,
Hvilke oplysninger indsamler og behandler Carbucks?
Det afhænger af, om formålet med behandlingen er skadetjek/tilbud, markedsføring, cookies i forbindelse med besøg på vores hjemmeside eller sociale medier, eller om det er i forbindelse med at vi kommunikerer sammen i andre sammenhænge.
Hvor længe opbevares mine oplysninger?
Oplysninger der er indsamlet uden at det har ført til en ordre, slettes som udgangspunkt senest med udgangen af det kalenderår, hvor der er gået 36 måneder. Oplysningerne vil dog blive gemt i længere tid, hvis vi har en legitim interesse i at opbevare oplysningerne i en længere periode, hvis det er nødvendigt i forbindelse med et retskrav, eller hvis opbevaringen er nødvendig for, at vi kan opfylde lovkrav.
Hvad indsamler Carbucks ved skadetjek / tilbud?
Når vi laver skadetjek eller udarbejder et tilbud, behandler vi oplysninger om den der beder om skadetjek/ tilbud, samt om personer der er tilknyttet bilen. Kategorier af personoplysninger kan være kontaktoplysninger, forsikringsoplysninger og oplysninger om tilknytning til vores samarbejdspartnere.
Hvad indsamler Carbucks ved markedsføring?
Vi indhenter bl.a. oplysninger fra den offentlige telefonbog og andre offentlige registre, konkurrencer du deltager i, samt samarbejdspartnere, du er medlem/kunde hos eller har anden forbindelse til. Du kan altid gøre indsigelse mod vores direkte markedsføring ved at kontakte os.
Hvad indsamler Carbucks i forbindelse med brug af cookies på carbucks.dk?
Når du besøger vores hjemmeside, benytter vi cookies og lignende trackingteknologier samt teknologier med automatisk dataindsamling som for eksempel flash-cookies, session-/local storage, pixels mv. Det gør vi for at sikre den nødvendige funktion af hjemmesiden, huske dine præferencer, lave statistik og målrette markedsføring til dig på vores og tredjeparters hjemmesider. I cookiebanneret på vores hjemmeside giver du samtykke til, hvilke cookies, der må sættes på dit udstyr.
Hvad indsamler Carbucks i forbindelse med besøg på andre andre hjemmesider og sociale medier?
Vi annoncerer på tredjeparters hjemmesider og sociale medier. Fra disse hjemmesider kan vi indsamle og modtage oplysninger i form af dit cookie-ID, oplysninger om hvilke af vores annoncer du har kigget på og hvornår. Det gør vi for at kunne målrette vores markedsføring baseret på dine interesser (profilering), for at kunne måle effekten af vores markedsføring, og for at forhindre at du modtager samme annonce for mange gange.
Hvad indsamler Carbucks af oplysninger, når jeg vi kommunikerer i andre sammenhænge?
Når du kontakter os med spørgsmål om fx skadetjek, reparation, klager, eller hvis du er repræsentant eller kontaktperson for en af vores kunder, leverandører eller samarbejdspartnere behandler vi dine personoplysninger for at kunne give dig den rette hjælp, rådgivning eller service. Hvis du har deltaget i en tilfredshedsundersøgelse på telefon eller online, gemmer vi din besvarelse sammen med dine kontaktoplysninger eller online-identifikator (IP-adresse og cookie). Vi bruger oplysningerne til kvalitetssikring, kundetilfredshedsoptimering, og træning af medarbejdere.
Hvad med mine rettigheder?
Når vi behandler dine personoplysninger, har du en række rettigheder, herunder blandt andet ret til indsigt i de personoplsyninger vi behandler om dig, ret til sletning i visse tilfælde og ret til at behandling af personoplysninger begrænses. Du kan læse mere herom i vores privatslivs politik.
Videregiver Carbucks mine personoplysninger til andre?
Vi videregiver ikke dine personoplysninger til andre, medmindre du har givet samtykke hertil, eller vi har et andet lovligt grundlag for videregivelsen. Vi videregiver personoplysninger, når det er nødvendigt for fx at opfylde og administrere din aftale med os, for at vi kan behandle din skade, hvis vi har et krav som følge af din skade, for at give dig markedsføring eller hvis du ønsker at anvende dit tilhørsforhold hos en samarbejdspartner til at opnå rabat og andre fordele.